Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.02.2016 16:28 - Първо: обич, не гордост!!!
Автор: distrelets Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5917 Коментари: 19 Гласове:
29

Последна промяна: 13.02.2016 13:31


  .ТОЧИЦА                               Първо: обич, не гордост.   Обичта значи грижа. Погрижи се за нещо в тази страна, направи го
по-хубаво, отколкото е. 
После, като искаш, можеш да се гордееш с него.
За другото нямаш заслуга.
  Не се срамувай от страната си, не се хвали с нея.
Всички страни имат качества и недостатъци, също като всички хора.
Приеми я с особеностите й и гледай напред.
  Познавай страната си. Любопитствай – автори, дето ги няма в учебника,
история, която не се учи в училище, малки села,
дето ги няма в туристическите справочници.
  Питай бабите си и дядовците си.
Запиши разказите им, техните спомени са друг вид история.
  Пътувай, познавай и други страни,
не бързай със сравненията, натрупай опит.
  Обърни внимание кои от нещата, които харесваш, виреят добре у нас.
Палмите са ефектни, но зиме трябва да се прибират на топло,
иначе ще загинат.
Виж, здравецът се оправя добре.
Доматите също, въпреки че са пренесени от Америка.
Преди да пренесеш мода, идея, начин на правене на нещо си,
помисли дали ще се „хване” добре тук. Хвърляй усилията си в жизнеспособни идеи.
  Говори и пиши на добър български.
Защо да скачаш на куц крак, като можеш да вървиш?
  Чувствата не отменят добрия вкус.
Трикольорните салати, изкуствените „руини”,
анцузите с гербове или снимки на герои,
лъжливите „исторически” открития за напомпване на самочувствието
или примамване на туристи са просто пошли.
Ако цениш страната си, намери истинска рецепта,
запази тъканите от баба ти престилки,
настоявай истинските археологически паметници да бъдат пазени
и адекватно показани. Докато строим на Трапезица (и на Яйлата, и къде ли не!),
из цялата страна са оставени да се рушат средновековни църкви.
  Не мрази никого заради неговия произход.
Нито пък смятай, че някой е по-добър от теб само защото е от друг народ.
Идиоти има навсякъде. Свестни хора също.
  Не мисли патриотизма за лоша дума,
само защото зад нея се крият мошеници.
  България не е само фолклор, цървули и казанлъшки рози.
Гледай отвъд клишетата. Използвай очите си.
Литературата ни не свършва с конспекта в училище.
Имаме и други художници освен Майстора.
Изкуството не служи, за да се гордеем с него, а за да доставя удоволствие и (или) да ни провокира да се замислим.
  Открий какво обичаш. Не гордост, обич.   image

tochitsa1.blogspot.bg/2015/03/303.html



Гласувай:
30



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ivoki - ПРИ МЕН НЕ СЕ ЧЕТЕ ЦЕЛИЯТ ТЕКСТ. И...
13.02.2016 16:04
ПРИ МЕН НЕ СЕ ЧЕТЕ ЦЕЛИЯТ ТЕКСТ. ИЗРЯЗАН Е ОТ ДЯСНО. :-(
цитирай
2. donchevav - Съгласна съм - не гордост, първо ...
13.02.2016 16:07
Съгласна съм - не гордост, първо обич трябва да изпитваме към родината, и не неудобство и срам, а радост при общуването с българското - като у дядо Вазов:
Аз съм българче. Обичам
наште планини зелени,
българин да се наричам -
първа радост е за мене.
Благодаря за съдържателния постинг! Патриотизмът не е лоша дума, напротив - завет е, кауза е, свещенослужене, особено в дни на изпитание. Прегръдка, мила Дид!
цитирай
3. stela50 - Без обич... как би изпитал човек гордост...
13.02.2016 16:56
Истински, човешки послания носи този текст -
...Не мрази никого заради неговия произход.
Нито пък смятай, че някой е по-добър от теб само
защото е от друг народ.
Идиоти има навсякъде. Свестни хора също....
Патриотизмът е обич той обединява, в противен случай
вероятно трябва да има друго име.
Знаеш ли, Ди... постингът ме размисли и ми припомни
едно стихотворение, което много ме впечатли,
почти ме разплака... Да... патриотизмът е сила и вяра.
Позволявам си да споделя стихотворението -
ПОЗИЦИЯ
Автор Димитър Никифоров - argonyk
Нaродът ми, простете, не е мършa!
Мaкaр Слaвейков тъй дa го е рекъл...
Кубрaтовия сноп ли дa прекършa,
или дa отрекa тринaйсет векa?!
Aз нито ден и чaс не бих зaчеркнaл
от слaвaтa с предaтелскa десницa.
Копривщицa, Бaтaк и Бялa черквa,
нa Сaмуилa слепите войници...
Щом могa Боримечкaтa дa чуя,
и плисък нa вълни от три моретa,
кaк бих могъл безродово дa плюя,
по стъпките нa Ботевaтa четa?!
От блясъкa нa Яворов и Лорa,
нимa историятa е отнелa,
и мигaр след рaзстрелa нa Николa,
зaтворихa словaтa му в тунелa?!
Мaрицa, Тунджa, Бели лом и Струмa!
Без гръмки фрaзи този стих зaвършвa,
но aз стоя зaд всякa своя думa -
Нaродът ми, простете, не е мършa!
.................................
Поздрав и прегръдка за теб !
цитирай
4. astrojozi19 - БЛАГОДАРЯ!ДИД!
14.02.2016 08:39
Прекрасно е!Хубав празник!
цитирай
5. paciencia - Много ми хареса, мила Диди!
14.02.2016 12:03
Май всичко е Любов:) Към Родината, корените, близките, към всяко творение. Любовта е граадивна на положителни емоции и най-вече на действия. Без обич всичко е празно и безсмислено, гордостта също. Прегръщам те, Диди, с пожелание за щастлив изпълнен с обич ден!
цитирай
6. tryn - Впечатляващо и запомнящо се!
18.02.2016 18:30
Да, любовта е в основата на всяко добро чувство и е предпоставка за човешко щастие.
Привет, Диди!
цитирай
7. distrelets - Привет, Ивоки!
20.02.2016 22:26
ivoki написа:
ПРИ МЕН НЕ СЕ ЧЕТЕ ЦЕЛИЯТ ТЕКСТ. ИЗРЯЗАН Е ОТ ДЯСНО. :-(

Опитах се да го оправя, но не се получи добре. Но пък има линк! Благодаря!
цитирай
8. distrelets - Здравей, Вени!!!!
20.02.2016 22:31
donchevav написа:
Съгласна съм - не гордост, първо обич трябва да изпитваме към родината, и не неудобство и срам, а радост при общуването с българското - като у дядо Вазов:
Аз съм българче. Обичам
наште планини зелени,
българин да се наричам -
първа радост е за мене.
Благодаря за съдържателния постинг! Патриотизмът не е лоша дума, напротив - завет е, кауза е, свещенослужене, особено в дни на изпитание. Прегръдка, мила Дид!

Благодаря ти за прегръдката и за коментара! Ние все сме в изпитания... Но не можем да се зачеркнем и да отречем съществуването си! Без памет и вяра сме загубени! Прегръдка и от мен, Вени!
цитирай
9. distrelets - Ех, Танче..
20.02.2016 22:34
stela50 написа:
Истински, човешки послания носи този текст -
...Не мрази никого заради неговия произход.
Нито пък смятай, че някой е по-добър от теб само
защото е от друг народ.
Идиоти има навсякъде. Свестни хора също....
Патриотизмът е обич той обединява, в противен случай
вероятно трябва да има друго име.
Знаеш ли, Ди... постингът ме размисли и ми припомни
едно стихотворение, което много ме впечатли,
почти ме разплака... Да... патриотизмът е сила и вяра.
Позволявам си да споделя стихотворението -
ПОЗИЦИЯ
Автор Димитър Никифоров - argonyk
Нaродът ми, простете, не е мършa!
Мaкaр Слaвейков тъй дa го е рекъл...
Кубрaтовия сноп ли дa прекършa,
или дa отрекa тринaйсет векa?!
Aз нито ден и чaс не бих зaчеркнaл
от слaвaтa с предaтелскa десницa.
Копривщицa, Бaтaк и Бялa черквa,
нa Сaмуилa слепите войници...
Щом могa Боримечкaтa дa чуя,
и плисък нa вълни от три моретa,
кaк бих могъл безродово дa плюя,
по стъпките нa Ботевaтa четa?!
От блясъкa нa Яворов и Лорa,
нимa историятa е отнелa,
и мигaр след рaзстрелa нa Николa,
зaтворихa словaтa му в тунелa?!
Мaрицa, Тунджa, Бели лом и Струмa!
Без гръмки фрaзи този стих зaвършвa,
но aз стоя зaд всякa своя думa -
Нaродът ми, простете, не е мършa!
.................................
Поздрав и прегръдка за теб !

Прекрасен стих!
Благодаря ти за усещането! За емоцията... Прегръщам те и аз!
цитирай
10. distrelets - Усмивка от мен!
20.02.2016 22:35
astrojozi19 написа:
Прекрасно е!Хубав празник!

Благодаря ти, че ме посети, Жоси!
цитирай
11. distrelets - Хей, Вася!
20.02.2016 22:36
paciencia написа:
Май всичко е Любов:) Към Родината, корените, близките, към всяко творение. Любовта е граадивна на положителни емоции и най-вече на действия. Без обич всичко е празно и безсмислено, гордостта също. Прегръщам те, Диди, с пожелание за щастлив изпълнен с обич ден!

Без любов сме нищо! Изп ащам ти от нея големи порции! :))
цитирай
12. distrelets - Здравей, tryn!
20.02.2016 22:38
tryn написа:
Да, любовта е в основата на всяко добро чувство и е предпоставка за чоивешко щастие.
Привет, Диди!


Пожелавам ти много любов и те прегръщам!
цитирай
13. makont - Обич!
27.02.2016 08:47
Кодирано послание. Ще стигнем до съвършенството, все някога. Сега само съзерцаваме и се учим. За това не виждаме всичко, объркваме се, губим се... Усмивки от мен, Диди!
цитирай
14. distrelets - Кодирано послание. Ще стигнем до ...
27.02.2016 12:09
makont написа:
Кодирано послание. Ще стигнем до съвършенството, все някога. Сега само съзерцаваме и се учим. За това не виждаме всичко, объркваме се, губим се... Усмивки от мен, Диди!

По объркан народ от нашия май няма! Нито знаем къде сме, нито накъде ще тръгнем... Голяма мъка е това.
И от мен усмивка, Майче, макар и трудна!
цитирай
15. pvdaskalov - * ! *
09.03.2016 09:09
Как съм пропуснал този постинг, предизвикал фурор?
Поздрави!
А ако се чувстваш жена, а не момиче, загубило се в гората, честит празник Осми март!
Бъди жива и здрава!
П и е р
цитирай
16. distrelets - Благодаря ти, Пиер!
11.03.2016 16:15
Ти си толкова добър и чист човек!
Да, чувствам се жена, но и момичето още е в мен :)!
Не иска да си тръгне...
Бъди жив и здрав и ти!
цитирай
17. mariniki - много мъдро...
03.09.2016 21:24
много добро послание носят думите ти...
благодаря...
цитирай
18. faktifakti - нашата мила родина
19.11.2016 13:52
и усещането ни за национална идентичност имат нужда от отдадени личности като теб.
много силно
цитирай
19. donchevav - Хей, Дид, честит рожден ден с хиляди ...
04.12.2016 06:54
Хей, Дид, честит рожден ден с хиляди извинения за голямото закъснение! Нека светът ти е облян в светлина, нека денят ти е успешен и ведър, а здравето и щастието да са винаги с тебе! Прегръдка от сърце, мила приятелко!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: distrelets
Категория: Лични дневници
Прочетен: 359679
Постинги: 84
Коментари: 586
Гласове: 3102
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930