Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.11.2015 16:31 - *******
Автор: distrelets Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4845 Коментари: 15 Гласове:
19


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Здравко Кисьов:

ИЗБОР

Да бъдем твърди, казваш, като камъка?
Но капката разяжда този камък.
Да бъдем упорити като капката?
Но слънчевият лъч ще я изпие.
Да бъдем като слънцето изгарящо?
Но облакът го скрива зад гърба си.
Да бъдем като облака?...
Но нещо
и нему, знам, ще се съпротивлява.
А изборът все пак е неизбежен.

(Из "Вътрешен пейзаж", 1976)

Здравко Кисьов:

ИНФОРМАЦИОНЕН БЮЛЕТИН

Застанал и днес
пред искрящия синкав екран, 
слушаш тревожните новини,
гледаш картата на света – 
непрекъснато сменящите се
места на войни и агресии,
и си склонен вече да мислиш,
че според закономерностите в живота,
свободата и несвободата
изглежда, са като деня и нощта:
не може например тук да разсъмне,
ако нощта не се премести някъде другаде.

(Из "Ежедневни разпятия", 1995
и "Обратно време", 2007)

Здравко Кисьов:

НЕВЪЗМОЖНОСТ

Все някъде се лее кръв,
все някъде убиват,
димят пожари, падат президенти.
И ми се ще веднъж поне да кажа,
когато сутринта очи отворя:
ще мина днес без радио, без вестник,
ще си запуша днес поне ушите,
на сляп ще се престоря, за да мога,
забравил за кръвта – да си отдъхна,
безгрижен и нехаен като птица…
Ала събитията са така нагъсто,
подобно шипове, едно до друго,
че даже и да искаш, пак не можеш
ни да отстъпиш, нито да преминеш
през тях – ненаранен и недокоснат.

 

(Из "Безкрили ангели", 1981)







Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. emi1ts - Благодаря Диди!
22.11.2015 08:55
За пръв път чета стихове на Здравко Кисьов !Стойностни,нeпреходни ,актуални и днес!Поздрави!Хубав ден!
цитирай
2. pvdaskalov - * ! *
24.11.2015 17:39
Поздравления и от мен за удачния подбор!
П и е р
цитирай
3. flymore - Последното стихо реже болезнено...
25.11.2015 10:11
Благодаря, мила Дидка! Здравко Кисьов е уникален!
Прегръщам те и се пази!<3
цитирай
4. distrelets - Здравей, мила Еми,
25.11.2015 12:45
emi1ts написа:
За пръв път чета стихове на Здравко Кисьов !Стойностни,нeпреходни ,актуални и днес!Поздрави!Хубав ден!

Вярвам, че ще искаш да прочетеш и други! Невероятен човек!
Благодаря ти за посещението!
цитирай
5. distrelets - Благодаря ти за поздравите и посещението, Пиер!
25.11.2015 12:47
pvdaskalov написа:
Поздравления и от мен за удачния подбор!
П и е р

Поздрави и от мен! Бъди здрав!
цитирай
6. distrelets - Благодаря, мила Дидка! Здравко ...
25.11.2015 12:49
flymore написа:
Благодаря, мила Дидка! Здравко Кисьов е уникален!
Прегръщам те и се пази!<3

Хеййй, Флайче! Здравко Кисьов ме изумява всеки път, когато чета негови мисли!
Така простичко и истинно изказани! И ти се пази! <3
цитирай
7. donchevav - Не знам защо, но аз пак съм пропус...
02.12.2015 20:56
Не знам защо, но аз пак съм пропуснала нещо важно - твоя нов постинг, Ди! Затова пък позволи ми да прибавя ново стихотворение към чудесната сбирка стихове на Здравко Кисьов и да ти пожелая много здраве и щастие - и винаги да чувстваш този нежен полъх на обич и закрила, когато ти дотрябва в живота! Честит рожден ден! Прегръдка с пожелание за весел празник!

ОПИПОМ

И когато веднъж,
уморен и отчаян,
потърсих в мрака край себе си
ръка за опора,
опипом докоснах
вълма нежен пух…
По-късно,
когато отново се съвзех
за живота,
разбрах:
Било е крилото
на моя ангел-пазител.
цитирай
8. distrelets - Благодаря ти, Вени! Дай Боже, Ан...
03.12.2015 13:09
Благодаря ти, Вени! Дай Боже, Ангелите-спасители да не ни изоставят! Благодаря ти за хубавите пожелание! Да ти се връщат стократно!
цитирай
9. tryn - Здравей, Диди!
07.12.2015 12:34
Не бях чувала за Здравко Кисьов, затова с голям интерес прочетох.
Благодаря ти за хубавия подбор стихове - дълбоко човешки и въздействащи.
Светло настроение ти пожелавам!
цитирай
10. distrelets - Не бях чувала за Здравко Кисьов, ...
08.12.2015 12:47
tryn написа:
Не бях чувала за Здравко Кисьов, затова с голям интерес прочетох.
Благодаря ти за хубавия подбор стихове - дълбоко човешки и въздействащи.
Светло настроение ти пожелавам!

Привет, Елица! Открих Здравко Кисьов за себе си в началото на тази година и често го чета. Светли, чисти мисли, невероятен е! Радвам се, че чрез мен и ти го откри!
цитирай
11. faktifakti - много силни авторски стихове
09.12.2015 11:44
поздрави
цитирай
12. distrelets - Благодаря ти!
14.12.2015 10:35
faktifakti написа:
поздрави

Поздрави и от мен!
цитирай
13. kasnaprolet9999 - че даже и да искаш, пак не можеш ни ...
01.01.2016 23:22
че даже и да искаш, пак не можеш
ни да отстъпиш, нито да преминеш
през тях – ненаранен и недокоснат.
А ти вероятно не искаш. Поздрави!!
цитирай
14. distrelets - че даже и да искаш, пак не можеш ни ...
03.01.2016 09:06
kasnaprolet9999 написа:
че даже и да искаш, пак не можеш
ни да отстъпиш, нито да преминеш
през тях – ненаранен и недокоснат.
А ти вероятно не искаш. Поздрави!!

Благодаря, че ме посети!
Поздрави и от мен!
цитирай
15. sestra - Знам е силно да се каже, но ценя поетичното му наследство.
06.02.2016 16:40
прекрасно и открояващо се.

Ето още едно негово стихотворение от "Необходима болка"

РЪСТ

И както някога, изправен до вратата,
с резка от нож бележех своя ръст - ­
тъй днес съм изподран. Като вратата,
душата ми е цялата в резки.
Че всяко нещо своя ръст бележи
все някъде дълбоко в мен. Все в мен,
като че аз съм мярката за всичко.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: distrelets
Категория: Лични дневници
Прочетен: 358960
Постинги: 84
Коментари: 586
Гласове: 3102
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031